23948sdkhjf

Matas i nyt opkøb: - Ambitionerne er enormt store

Tilbage i 2020 købte Matas 40 procent af brandet Miild. Nu har de snuppet de resterende 60 procent. Samtidig deler det nyopkøbte københavnske brand nu kontor med Kosmolet, der står bag Nilens Jord, og som ligeledes er ejet af Matas.

- Ambitionerne er enormt store. Både på Nilens Jord og Miilds vegne. Jeg glæder mig til den nye spændende dynamik, vi får i huset, når Miild flytter ind med folk, som er meget forskellige, men som alle har én stor fællesnævner; skandinavisk skønhed, som er den næste store ting i skønhedsbranchen, siger Jakob Marum, der foruden at være direktør for Nilens Jord nu også bliver administrerede direktør for Miild, til DetailWatch.

Det bogstavrimende koncept skandinavisk skønhed handler om at lave makeup, der er udviklet med fokus på økologi, allergi, miljø og sundhed. Derfor er Miilds produkter certificeret med mærkerne Allergy Certified, Ecocert og Svanemærket. Det sælges i cirka 300 butikker i Europa.

Det var makeupartisterne Tine Svensen og Tanja Largré, der i 2015 stiftede Miild, fordi de begge havde problemer med kraftigt udslæt efter brug af traditionel makeup. Inden opkøbet ejede de hver 15-20 procent af virksomheden, og nu er de altså begge købt ud. 

Opkøbet kommer efter tre år med underskud, der løber op i i alt 8,1 millioner kroner. At virksomheden har givet underskud i flere år, skyldes ifølge Jakob Marum blandt andet coronapandemien, som generelt var hård ved kosmetikbranchen.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094